Mijn belevenissen van 1 dag

12 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Ha allemaal,

Mijn vorige blogs waren best wel lang 😊 maar er gebeurt zo veel. Daarom nu een verslag van 1 dag. Afgelopen vrijdag.

Vandaag ben ik vanuit Mae Sai naar Chiang Mai gereisd. De bedoeling was om dit met de "Greenbus" te doen. Ik zou dan opstappen en met een aantal pauzes aankomen in Chiang Mai.
Toen ik aankwam op het busstation bleek er geen plek meer te zijn voor vandaag. Morgen wel weer.

Ik ben toen met de lokale bus naar Chiang Rai gegaan. Ik dacht wellicht hebben ze vanaf hier nog wel plek. Maar ook hier bleek alles vol te zitten. Ik ben naar de toeristen informatie gegaan en gevraagd of er geen lokale bus was die naar Chiang Mai ging. Dit was er niet maar ik kon wel de bus nemen naar Mae Kachan. Dan zou ik daar een gele songthaew kunnen nemen naar Chiang Mai. Prima. Doen we dat. Iets na 15.30u vertrok ik in een volle bus. Ik had gelukkig wel een zitplaats. Ik moest helemaal naar het eindstation, ik was de enige nog in de bus. De mw van de bus had al gevraagd waar ik heen moest. Dus zij stapte uit, liep naar het loket van de greenbus en ging dus voor mij vragen of ze nog plek hadden. Er bleek een bus net daar te zijn voor een korte pauze. De mw van de balie liep snel naar de bus, die op punt van vertrekken stond. Er bleek nog 1 plaats te zijn:-) Lucky me! Ze maakte snel een ticket voor me, ik betalen en toen kwam de mw van de greenbus me al ophalen. Snel werd m'n bagage in het ruim gedaan en toen ik zat vertrok de bus.

Uiteindelijk kwam ik om 19.50u aan op het busstation van Chiang Mai.
Ik had nog niks gereserveerd er is genoeg vrij, het is nu laagseizoen dus dat scheelt.
Dus ik even een rustig plekje gezocht, (er stond wel continue een tuktuk chauffeur half mee te kijken op m'n mobiel, die graag wat wilde verdienen) en op booking.com gekeken naar iets wat beetje dichtbij was. Nou 2,5 km lopen bleek uiteindelijk, ik geboekt, kreeg een boekingsbevestiging dus ik daarheen.

Kom ik daar... is het helemaal donker, staat er een nummer op het raam. Ik bellen. Nou die man verstond me amper. Dus ik dacht ik ga maar via booking.com contact opnemen. Toen kreeg ik ineens een berichtje dat ze niet open waren vanavond...Uiteindelijk belde die man nog, maar hij kon mij niet verstaan alleen cancel free. Toen hing hij op...
Pfff nou dat was niet echt prettig. Ik opzoek naar iets anders, weer 1,2km lopen. Ik maar niet geboekt want ik dacht miss kom ik onderweg nog wat tegen. Dit hotel kon ik amper vinden. En de receptie al helemaal niet, uiteindelijk kwam iemand naar buiten dus ik vragen wees ze naar de overkant. Daar kwam idd een aardig vrouwtje naar buiten. Ik liet haar booking.com zien en ze zei dat ze nog wel een kamer had. Ooooo heeel fijn:-)

Ik zag het bed en dacht heerlijk, maar die mw vroeg wat m'n plan was voor de dag erna, nou die had ik niet, eerst maar is rustig aan doen. Maar toen wilde ze me nog allerlei tips geven, het duurde even voordat ze begreep dat ik daar nu niet op zat te wachten. Toen ging ze heel lief de TV aanzetten. Ik zei dat hoeft niet, ik ga toch zo slapen, maar ze ging onverstoord verder met een juiste zender instellen. Ze was de deur net uit, toen ik de stekker weer uit de TV deed😄

Vandaag ben ik maar Pai gereisd, een 3 uur duurden de busrit met meer dan 360 bochten. Gelukkig had ik zaterdag al een plaats voorin de minibus gereserveerd. 3 tabletten tegen reisziekte ingenomen vanochtend, dus ik was een beetje slaperig. Maar al met al was het prima te doen. Ik kreeg zelfs van het hostel waar ik sliep een reistablet mee, ze geven iedereen zo'n tablet als ze weten dat je daarheen gaat, haha.

Nou ik ga deze week is lekker Pai verkennen met de scooter. Het schijnt hier erg mooi te zijn, dus ben benieuwd!

Bedankt weer voor het lezen en ook nog voor de reacties op mijn vorige blog!

Liefs, Corine

1. Jeanette:
    12 november 2018
    Het zat je niet mee, maar je hebt het toch voor elkaar gekregen! Veel plezier in Pai. Daar zijn we echt nieuwschierig naar, want daar zijn we nog nooit geweest. Dacht vandaag nog aan je toen ik op de scooter zat, lekker de wind om je oren en heerlijk om van alles te ruiken van buiten.
  2. Berny Hamoen:
    12 november 2018
    Gelukkig niet wagenziek geworden? Succes met het scooter rijden en geniet ervan.
    Misschien een idee als je weer terug bent, een scooter kopen!