Nog 2 weken...

10 januari 2019 - Mirissa, Sri Lanka

Ha allemaal,

Mijn eerste blog was 2 weken voordat ik vertrok vanuit Nederland. En nu is het 2 weken voordat ik vertrek naar Nederland.

Sri Lanka vind ik echt fantastisch. De afgelopen week heb ik verschillende treinreizen gemaakt door een waanzinnig mooi landschap.  Oneindig veel theeplantages, natuurgebieden, bergen en dalen. Het was vrij druk in de trein maar ik had het geluk dat ik meestal in de deuropening kon staan of zitten zodat ik van het uitzicht kon genieten en lekker de wind door m’n haren voelde.

Bij het guesthouse waar ik de eerste 2 nachten verbleef heb ik spullen achtergelaten die ik dacht niet nodig te hebben in Sri Lanka. En omdat ik daar mijn laatste nacht ook wil verblijven vond ik het wel net zo makkelijk zodat ik het niet continue met me mee sleep. Het enige wat niet zo slim was is dat ik me niet heel goed had voorbereid op mijn volgende bestemmingen.
Zo stapte ik in Haputale de trein uit en ik het erg koud. Volgens mij was het een graad of 18. Ik had 1 lange broek en een heel dun jasje mee.

In Haputale had ik al een guesthouse geboekt. Lekker dicht bij het station zodat ik er zo heen kon lopen. Ik kwam uit het station en natuurlijk kwamen er weer allemaal mannen op me af met de vraag of ik een tuktuk wilde. Nee, bedankt. Waar moet je heen? Euhmmm goeie vraag. Ik ging zoeken en komt er ineens een jongeman naar me toe, die vroeg of ik uit NL kwam. Ja, hoezo? Toen liet hij mij een visitekaartje zien van het guesthouse waar ik geboekt had. Hij vroeg of ik daar heen moest. Ja, maar ik kan lopen zei ik. Ja kom maar met mij mee. Euh tja ik maar achter hem aan, want hij zei dat hij daar werkt. Ik dacht ja dat kan iedereen zeggen. We liepen over de treinrails, wat hier heel normaal is,  en ik vroeg nog ben jij de manager? Ja.  Oké nouja we zien het wel. Binnen 3 minuten waren we via de achtertuin aangekomen bij het guesthouse. En hij bleek er inderdaad te werken😂

Nadat ik mijn spullen op de kamer neergezet had ben ik eerst maar op pad gegaan om een vest te kopen.

De volgende ochtend liep ik om 5u mijn guesthouse uit, en 2 straten verderop werd een tuktuk aangeboden en dit keer had ik die wel nodig😉 Ik heb vanaf de Lipton seat de zonsopgang bekeken. Meneer Lipton kon vanaf hier uitkijken op al z’n theeplantages. Was erg mooi.

Die dag ben ik verder gereisd naar Ella. Een toeristisch dorpje, maar ik vond het wel leuk.
Met 3 jongens uit Israël heb ik de klim gemaakt naar de Ella rock. Het was een hele klim voor mij, maar Het was zeker de moeite waard! De jongens gingen nog verder naar een waterval en ik bleef nog lekker van het uitzicht genieten. Terug dacht ik, laat ik een andere route volgen… ik weet het niet zo slim, maar Maps.me gaf een weg aan en ik da echt waarom niet?
Ergens ben ik een paadje ingegaan en het werd steeds onbegaanbaarder. Ow hier komen dus niet zoveel mensen. Op een gegeven moment stond ik letterlijk in de bosjes en ik had geen idee meer waar er een normaal pad was. Ik op de gok maar een weg gebaand, en uiteindelijk kwam ik weer op een redelijk normaal pad uit. Achteraf ben ik erg blij dat ik deze route genomen had, want ik heb nog apen gezien😀.
Het pad eindigde in een dorpje en daar waren honderden traptreden waarbij ik uiteindelijk bij een doorgaande weg uit kwam. Daar zag ik 2 meiden staan en zij stonden te wachten op de bus naar Ella. Ik vond het een goed idee voor mezelf om lekker met de bus te gaan. Voor een paar cent werd ik 3km verderop in het dorp afgezet😊

Moe maar voldaan kwam ik rond 14u terug bij het hostel. Omdat ik de volgende dag verder wilde gaan  wilde ik eigenlijk nog naar een beroemde brug, waar de beroemde trein rond 15.15u overheen komt. Na wat wikken en wegen toch nog maar daar heen gelopen was paar km verderop en gelukkig had de trein wat vertraging waardoor ik het toch nog heb kunnen meemaken.

Verder ben ik hier nog bij een theefabriek geweest wat ik interessant vond, er mochten alleen geen foto’s gemaakt worden.
Ook heb ik nog de little Adams peak beklommen wat ook weer schitterende uitzichten had.

Dinsdag ben ik met de bus naar het zuiden gegaan waar ik komende weken een aantal plaatsen wil aan doen. Het is hier ook weer heel mooi en de stranden zijn prachtig. Maar wat ik vooral erg leuk vind… de zee is niet zo saai😉 de golven kunnen erg ruig zijn. En dat maakt het zwemmen in de zee extra leuk. Vandaag ook wel ervaren dat het gevaarlijk kan zijn, ik werd namelijk 2x behoorlijk hard tegen de grond gesmeten door zulke golven. En m’n hoofd vond dat toch niet zo fijn. Dus ik heb het vandaag verder maar even rustig aan gedaan.

Komende week wil ik surflessen gaan nemen en nog een aantal andere dingen doen. Want voor ik het weet ben ik weer in Nederland.

Tot gauw!

Liefs, Corine

1. Irma:
    10 januari 2019
    Wauw wat gaaf zeg,mooie foto's
  2. Esther:
    10 januari 2019
    Tjonge echt super weer om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik ga het straks nog missen al het leuks wat je allemaal beleeft! Nou nog veel plezier met de surflessen en geniet nog effe voordat je het weet zit je weer in het koude nederland. Groetjes Esther
  3. Berny Hamoen:
    11 januari 2019
    Geweldig weer allemaal. Liefs mam.
  4. Johan haveman:
    23 januari 2019
    Hoi Corine mooie verhalen en foto’s weer, bedankt dat we en. Beetje mee mochten genieten. Voor straks een goede reis en een behouden aankomst Geja Johan